Etický kódex - VAŠA MEDIÁTORKA

Prejsť na obsah

Hlavná ponuka:

Mgr. Katarína Uhríková, zapísaná v registri mediátorov pod ev.číslom 1258.
Etický kódex
Etický kódex mediátora (ďalej len kódex) stanovuje požiadavky kladené na profesionálny a morálny kredit vykonávateľa mediácie ako jedného z najefektívnejších alternatívnych prostriedkov riešenia konfliktov a sporov. Poslanie mediátora, ako profesionálne vyškoleného sprostredkovateľa pre ukončenie sporu alebo konfliktu, zapísaného v Registri mediátorov Ministerstva spravodlivosti SR, je pomôcť tomuto procesu všetkými prostriedkami, ktoré sú v súlade s právom, morálkou a dobrými mravmi. Jeho výsledkom je vyriešenie konfliktnej situácie a jej potvrdenie formou mimosúdnej dohody.

Článok 1
Vzťah mediátora k stranám sporu

Povinnosťou mediátora pred začatím procesu mediácie je poučiť strany o:
  • dobrovoľnosti ich účasti
  • možnosti v ktorejkoľvek fáze mediáciu prerušiť, resp. ukončiť,
  • skutočnosti, že finálne riešenie spočíva v slobodnej vôli zúčastnených strán
  • odplatnosti služby mediátora na základe dohody
  • úlohe mediátora, ktorá nespočíva v rozhodovaní, ale v riadení procesu, ktorý by mal dospieť k uzatvoreniu dohody
  • možnosti v ktorejkoľvek fáze mediáciu prerušiť, resp. ukončiť
  • o dôvernosti celého procesu

Článok 2
Vedenie procesu mediácie

Proces mediácie spočíva na nasledovných zásadách, ktorými sa mediátor riadi:
  • nestranne vedie rokovanie za účasti oboch strán sporu, alebo za účasti ich právnych zástupcov, prípadne s každou stranou zvlášť
  • vedie strany k tomu, aby dobrovoľne prevzali zodpovednosť za riešenie sporu
  • koncipuje návrh mediačnej dohody, ak túto úlohu neprevzali samotné strany sporu
  • zvažuje svoje zásahy v každej fáze procesu mediácie
  • je nestranný a objektívny, vytvára pre obe strany rovnaké podmienky
  • vytvára pozitívnu atmosféru a ovzdušie vzájomnej dôvery
  • v prípade, že rokuje s každou stranou zvlášť, tlmočí získané poznatky len po súhlase dotknutej strany
  • mediátor zachováva mlčanlivosť o faktoch zistených pred, počas a po mediácii od sporových strán s výnimkou prípadov, keď ho zákon tejto mlčanlivosti zbavuje

Článok 3
Vzájomné vzťahy medzi mediátormi

Mediátor:
  • nevstupuje do mediovaného sporu a nezasahuje do sporu mediovaného iným mediátorom
  • verejne neprejavuje kritiku voči vedeniu mediácie iným mediátorom a voči dohodám iných mediátorov

Článok 4
Záväzky mediátora k profesii

Mediátor:
  • sa prezentuje kvalitným výkonom svojho povolania, pričom pri reklame a získavaní klientov zachováva jej primeranosť a musí vychádzať z pravdivých skutočností o osobe a výsledkoch práce mediátora
  • sa priebežne vzdeláva a skvalitňuje svoje mediačné zručnosti
  • by mal pri každej príležitosti zvážiť, či je kompetentný mediovať konkrétny prípad, ak jeho praktické skúsenosti, alebo výcvik nesúvisia s mediovaným sporom
  • môže svoje skúsenosti mediátora plne využívať ako účastník rôznych profesionálnych združení, spolkov, mediátorov zameraných na skvalitnenie práce mediátorov a zlepšenie výsledkov mediácie, jej propagácie medzi laickou verejnosťou
 
© 2016 VAŠA MEDIÁTORKA
Návrat na obsah | Návrat do hlavnej ponuky